zomaar een vraag.....of toch niet

Dit is een test forum.
Plaats reactie
coconut
Site Admin
Berichten: 38
Lid geworden op: 11-02-2018 19:17

zomaar een vraag.....of toch niet

Bericht door coconut » 13-02-2018 00:32

Stel dat ik jullie vrijdagmorgen 27 september 1985 zou gevraagd hebben mij 2 dingen te bezorgen voor 18u, ten eerste een exemplaar van de pravda en ten tweede een masker van de toenmalige franse politicus Jacques Chirac,
zou het jullie gelukt zijn deze 2 voorwerpen te vinden ?

Die dag in 1985 zat ik tussen 2 opdrachten met 3 collega s te kaarten in de refter. Op een bepaald moment kwam een vijfde collega binnen met een krant onder zijn arm en nam een paar meter verder plaats en sloeg de krant open.

Nieuwsgierig naar het nieuws van de dag keek ik opzij en probeerde de krantenkoppen te lezen. Verdomme, die man deed alsof hij aan het lezen was maar had blijkbaar de krant ondersteboven vast.
Een minuut later keek ik nog eens en stelde vast dat hij de pravda aan het lezen was. ????? Ik weet nog dat ik een vreselijke lachbui kreeg en niet kon antwoorden aan mijn collega s waarom ik zo onbedaarlijk aan het lachen was.
Hoe kwam hij aan die Pravda vroegen we ons af en kon hij dan russisch lezen. Dagen lang heb ik in de buurt naar een Pravda gezocht maar niet gevonden.

Diezelfde dag was het in Overijse minder plezant om het zacht uit te drukken. Erna van den Steen stond er die avond aan haar vertrouwde kassa 8 toen de bende toesloeg. De bendeleden droegen maskers , 1 masker was het gezicht van de toenmalige franse politicus j. Chirac.

Hoe kwam je in godsnaam hier in Belgie aan een masker van Jacques Chirac ???
Zouden de speurders net als ik naar de Pravda op zoek ging ook op zoek gegaan zijn naar een masker van Chirac nota bene ?

Met mijn collega van toen is het slecht afgelopen Kort nadien hebben wij vernomen dat hij een hersentumor had en daardoor bizar gedrag vertoonde.

Met Erna gaat het ook niet zo goed, zij wordt nog steeds s nachts wakker badend in het zweet van de angst.

Zou het kunnen dat de gangster van dienst een fransman was?

Hieronder het artikel ivm Overijse en de Bende












Vrijdagavond 27 september 1985. De bende van Nijvel slaat toe in en rond de Delhaize van Overijse. Nu, bijna dertig jaar later, laaien de emoties opnieuw hoog op. Gisteren werd een 70-jarig bendelid alsnog opgepakt.
Ook die vrijdagavond zat België volop in de verkiezingsstrijd. Drie mannen met carnavalsmaskers stormden net voor sluitingstijd het warenhuis Delhaize binnen. Hun snelle VW Golf GTI was voordien met gierende banden de parking opgereden. Bij het uitstappen vuurden de gangsters voor de eerste maal hun riotguns leeg op de toen veertienjarige Stefaan Noté.
In het warenhuis zelf ging het moorden gewoon verder. Uiteindelijk vielen er die gruwelavond vijf slachtoffers. De moordenaars behoorden tot de Bende van Nijvel die net voordien ook al had toegeslagen in de Delhaize van Eigenbrakel. Gisteren was er dan die spectaculaire doorbraak in het onderzoek met de aanhouding van een verdachte. Het leven in Overijse stond opeens weer even stil. Oude, nooit geheelde wonden werden meteen opengereten bij de tientallen personeelsleden en klanten die op die bewuste avond in de winkel aanwezig waren.

Carnaval
Erna Van Den Steen is vandaag gepensioneerd, maar stond op die vrijdagavond aan haar vertrouwde kassa 8. “Ik zag opeens een grote man met een lange mantel staan en hij droeg een soort geweer. Ik dacht ‘dat dit toch geen tijd voor carnaval was’. Hij begon meteen te vuren in de rekken met wijnflessen en riep in het Frans dat we op de grond moesten gaan liggen, en dat ze het geld uit de kassa’s wilden. Ik stond aan het einde van de rijen met kassa’s en omdat ik even te laat was had ik ook niet opgemerkt dat onze collega Rosa aan kassa 2 ondertussen al vermoord was. Een tweede man droeg een masker met het gezicht van de toenmalige Franse politicus Jacques Chirac. Hij wilde het geld uit mijn kassa. Dat verliep heel vlot, maar bij een volgende kassa kon een jonge studente niet snel genoeg de kassa openen. Ik ben daar naartoe gestapt en heb die dan zelf geopend. Blijkbaar was het naar zijn zin, want hij reageerde niet op mijn bewegingen. Toen ze wegvluchtten, viel er een akelige stilte. Iedereen kroop recht, waarna we pas de ravage zagen. We hebben nog met enkele collega’s Rosa proberen te helpen, maar ze was al dood. Overal lagen lijken en liepen mensen door en over elkaar. De paniek was enorm. Ik geraakte in een trance van panische angst en heb letterlijk van de schrik in mijn broek geplast. Zoveel jaren later word ik ’s nachts nog steeds wakker, badend in het angstzweet”, geeft Erna mee.

Hln 17 mei 2014
à la guerre comme à la guerre

coconut
Site Admin
Berichten: 38
Lid geworden op: 11-02-2018 19:17

Bericht door coconut » 17-02-2018 17:10

Cobra, je meent dat toch niet he dat er bij Haemers maskers van Jacques Chirac gevonden zijn.

Bezorg ons asap de informatie hierover aub.

Je meent dat toch niet echt he dat de speurders die link niet gelegd hebben.

Zijn die maskers in beslag genomen ? Waar zijn ze ? Kan nu nog altijd DNA terug te vinden zijn.
à la guerre comme à la guerre

Plaats reactie